Sabtu, Februari 28, 2009

MEMORI LALU dan REKREASI KINI

Assalamualaikum...Kubuku buku merakamkan beberapa invididu yang terlibat; yang ada dalam simpanan kami untuk tatapan semua. Kehadiran mereka menginterprestasi harapan KUBUKU BUKU SAMER, seterusnya.

Gambar : Khairunnisa, Nurul Hidayah Hadzram, dan Fatin Nawwar .. Wakil forum remaja SAMER untuk KAMIL 2008, di SAMTKKB

Guru-guru menjadi inspirasi kepada para pelajar untuk merealisasikan impian menjadi model pengucapan awam yang baik.

Gambar kiri : Shariffudin, peserta Forum sesi 2006-2007.Gambar ini diambil ketika KAMIL di SAMT Kuala Kubu Bharu. Ketika ini Shariffuddin mewakili SAMTKKB.
Gambar kanan : Taklimat Hakim Debat Ala Parlimen Bahasa Melayu, Daerah Gombak di SMK Seri Keramat.

KUBUKU BUKU SAMER berpeluang untuk berkongsi bakat besar dalam kalangan pelajar ini untuk sama-sama berusaha mengketengahkan mereka kepada awam. Biarpun individu tersebut telah meninggalkan SAMER, kami berharap segala tunjuk ajar dan bimbingan akan berguna untuk mereka.

KUBUKU BUKU dibimbing dan direalisasikan melalui organisasi Bidang Bahasa, Sekolah Agama Menengah Rawang, Selangor D.Ehsan.

Ketua Bidang Bahasa :
Hjh. Norhasimah bt. Hj.Hassan
Tel : 019-2050299 / 012-9423764, E-mail : shimayun5@yahoo.com.my

Ketua Panitia Bahasa Melayu :
Pn. Nor Aishah bt. Ibrahim ( 019-2621205 ),

Ketua Panitia Bahasa Inggeris:
Pn. Rosnani bt. Roslan ( 017-2785354 ), E-mail : nurinani@yahoo.com ,

Ketua Panitia Bahasa Arab :
Pn. Haslina bt. Harun ( 016-3763762)

Gambar : Tunjuk ajar oleh Puan Maryuni bt. Mohamed kepada Mohd Aiman Syihabuddin dan Mohd Afiq untuk mengendalikan majlis Hari Anugerah Kecemerlangan 2008. Bersama-sama dalam gambar ialah En.Khairuddin b.Muda...yang juga guru bahasa Inggeris, SAMER.

Kami berbangga dapat berkongsi pengalaman dengan semua warga SAMER, walaupun pada asalnya pengucapan awam lebih terserlah dalam pertandingan Kemahiran Amal Islami, sekolah-sekolah menengah Agama Jabatan Agama Islam Selangor Darul Ehsan . Namun kami berharap akan dapat merealisasikan harapan untuk melahirkan individu berpengucapan yang baik bukan hanya untuk menyertai pertandingan-pertandingan pengucapan awam malah untuk faedah individu terbabit ke dalam masyarakat global.






Nurul Asna Hidayah bt. Mior Abdul Rahman. Setiausaha Kehormat KUBUKU BUKU SAMER 2008-2010. Mendapat keputusan Cemerlang 9A dalam PMR 2008 dan diharapkan akan memegang gelaran pendebat terbaik dalam pertandingan debat ala parlimen Bahasa Melayu pada setiap peringkat. InsyaAllah.









Mohd Aqwa Asyraff: Pengerusi /pengendali Forum terbaik KAMIL SAMER 2008. Bersama-samanya Mohd Zahrul Nabil. Kedua-duanya adalah peserta Forum remaja mewakili SAMER, 2008






Hidup ini umpama roda, terkadang di atas terkadang di bawah. Namun kesungguhan dan komitmen yang tekal dan berterusan pasti akan membuahkan hasil yang ketara. Belakang parang jika diasah pasti akan tajam juga. Salah satu prinsip yang digunakan untuk melestarikan impian tersebut. kami ingin memastikan generasi yang lahir daripada KUBUKU BUKU SAMER, adalah umpama benih yang sangat baik, jika dicampak ke mana juga...pasti ia menjadi pulau.
SEMOGA IMPIAN AKAN MENJADI KENYATAAN..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan